FANDOM

Den Westfaliska hästen är en tillgänglig hästras i Star Stable: Vinterryttaren och i Star Stable Online.

Star Stable

Westfalisk Häst
West
Spel-framträdanden

Star Stable: Vinterryttaren

Stall

Pine Hill-stallet

Pris

6000

Spelarens level

11

Den Westfaliska hästen finns i Pine Hill-stallet och kräver att spelaren är på level 11.

Rasinformation

Den Westfaliska Hästen är ett Tyskt varmblod, känd för sin spänstighet. Den är lämplig både som rid- och körhäst och blir en utmärkt tävlingshäst inom dressyr och hoppning. Den Westfaliska Hästen har också använts som militärhäst.

Westfalisk-häst

Star Stable Online

Sellefracnis
Fakta om rasen: Den westfaliska hästen är ett tyskt varmblod, känd för sin spänstighet. Den är lämplig som både rid- och körhäst och blir en utmärkt tävlingshäst inom dressyr och hoppning. Den westfaliska hästen har också använts som militärhäst.

I samband med att Skördebygden släpptes kom en Westfalisk häst till försäljningsstallet på Paddockön.

Vid onsdagsuppdateringen 2014-04-30 försvann den Westfaliska Hästen temporärt från Jorvik då den ersattes av en Frisisk sporthäst men vid uppdateringen veckan efter återfanns den vid Ferdinands Hästmarknad som då hade flyttat vidare till Fort Pintas hamn tillsammans med en ponny och ett Danskt Varmblod som också blivit ersatta. Den Westfaliska Hästen filyttar nu runt med hästmarknaden.

Tillgängliga manstilar

  • Kort man på båda sidorna av halsen
  • Knoppad man
  • Mellanlång man på en sida av halsen
  • Lång man på en sida av halsen

Trivia

  • Den Westfaliska hästen finns än så länge i endast ett exemplar. Detta delade den med SSO's Selle Français fram till onsdagsuppdateringen 2014-02-19, då det kom en ny Selle Français till spelet
  • Den Westfaliska hästen är den enda hästrasen hittills som kommit till spelet "ensam", alltså med bara en häst av rasen.

Hästraser