XP (från engelskans "eXperience Points", på svenska "erfarenhetspoäng") är de poäng som spelaren tjänar genom att slutföra uppdrag. När spelaren har uppnått en vis mängd XP, levlar denne upp en level.

Star Stable

Spelaren kan tjäna in XP genom att göra uppdrag eller att upptäcka nya platser. Vid en viss nivå med XP levlar spelaren upp en level.

Star Stable Online

I Star Stable online har spelaren möjligheten att tjäna in XP till både sig själv och sin häst.

Spelarens XP

Genom att göra uppdrag tjänar spelaren XP, som när de har nått en viss nivå får denne att levla upp en level. Varje gång ett uppdrag accepteras är det möjligt att se hur många XP uppdraget drar in. Detta gäller dock oftast inte dagliga uppdrag(har hänt en gång och det var med alla hjärtansdag uppdragen). Utan från dem får man rykte och Jorvik Shillings (ibland XP). Från dagliga tävlingar får karaktären inte någon XP utan det är bara hästen som får och karaktären får rykte och Jorvik Shillings.

XP per level

Lista med mängden XP som krävs för att spelaren ska komma till en viss level:

  • Level 1 - 0
  • Level 2 - 150
  • Level 3 - 750
  • Level 4 - 1500
  • Level 5 - 2500
  • Level 6 - 4000
  • Level 7 - 6000
  • Level 8 - 8000
  • Level 9 - 10000
  • Level 10 - 13000
  • Level 11 - 16000
  • Level 12 - 19000
  • Level 13 - 23000
  • Level 14 - 28000
  • Level 15 - 33000
  • Level 16 - 40000
  • Level 17 - 47000
  • Level 18 - 54000
  • Level 19 - 62000
  • Level 20 - 70000

Hästens XP

Hästen tjänar in XP när spelaren rider med den i dagliga tävlingar. Hästen tjänar mellan 100 och 250 XP per tävling. Undantag vid födelsedagstävlingen som ger 1500 xp till häst.Precis som spelare levlar hästen när den har nått en bestämd mängd med XP.

XP per level

Lista med mängden XP som krävs för att hästen ska komma till en viss level:

  • Level 1 - 0
  • Level 2 - 150
  • Level 3 - 750
  • Level 4 - 1500
  • Level 5 - 2500
  • Level 6 - 4000
  • Level 7 - 6000
  • Level 8 - 8000
  • Level 9 - 10000
  • Level 10 - 13000
  • Level 11 - 16000
  • Level 12 - 19000
  • Level 13 - 23000
  • Level 14 - 28000
  • Level 15 - 33000

Trivia

  • Ett uttryck som ofta används i SSO av spelare är att man ska "levla sin häst " vilket innebär att man rider tävlingar för att få upp den i level.

Runtomkring Wikias nätverk

Slumpartad wiki